kwintes

Customer case – Kwintes

Kwintes & Bizon: een bijzondere samenwerking

Kwintes ondersteunt mensen met psychische of sociale problemen op het gebied van wonen, werken en financiën in 54 gemeenten.

Over Kwintes
Richard Henken (coördinator afdeling budgetbeheer bij Kwintes) licht toe: “Er zijn meer dan 7000 cliënten die bij ons wonen of op een andere manier hulp van ons ontvangen. In 2010 hebben we besloten dat wij onze cliënten ook willen begeleiden op het gebied van budgetbeheer. Mijn collega’s hadden vaak te maken met externe bewindvoerders en organisaties die de financiële zaken van onze cliënten regelden. Wij wilden dat graag zelf gaan doen.”

“Als ik op dit moment opnieuw moest kiezen voor een softwarepakket, zou ik weer voor Bizon gaan!”
Richard Henken (coördinator Budgetbeheer bij Kwintes)

Kwintes & IBS Online
Financiële dienstverlening is arbeidsintensief: het dagelijks monitoren van geldstromen, taken, schulden, post, afspraken en mail is tijdrovend. Om deze taken eenvoudiger te maken en het overzicht te behouden heeft Kwintes gekozen voor het Inkomensbeheer & bewindvoering software (IBS) van Bizon. Op die manier kan Kwintes de betaal- bank- en rapportageprocessen grotendeels automatisch uitvoeren. Cliënten kunnen in een online omgeving hun financieel dossier bekijken en – indien nodig – communiceren met hun coach. “Een van onze speerpunten is om de zelfredzaamheid van de cliënt te vergroten. Een externe bewindvoerder werkt vaak niet met eenzelfde missie. Wij kunnen met IBS Online op financieel vlak de handelingsbekwaamheid van de cliënt uitbreiden.” Aldus Richard Henken.

 

Persoonlijk contact
Richard Henken: “Tijdens onze zoektocht naar een geschikt softwarepakket wist ik al snel wat ik wilde. Wij zijn de ‘jongens uit de zorg’ en wij zijn uit ander hout gesneden dan ‘software-jongens’: we praten over compleet andere dingen. Bizon ging daar erg goed mee om en begreep direct dat de eindgebruiker een sociaal hulpverlener is en geen ICT’er. Thijs Jonker (consultant bij Bizon Software) en ik werken – ook ná de implementatie van IBS – nauw samen om de software te blijven verbeteren voor onze organisatie. De helpdesk is erg prettig. Als er iets is met de centen van onze cliënten dan wordt dat direct opgelost. De werkwijze van Bizon past bij de visie van onze organisatie.

Bizon investeert in haar klanten, komt de gemaakte afspraken altijd na en blijft meedenken over innovatieve oplossingen.

Meer weten?
Wilt u meer weten over IBS of een van de
andere software oplossingen van Bizon?

Maak een afspraak met Theo van Mol!

Max. aantal maanden implementatie

Aantal eindgebruikers IBS

Aantal eindgebruikers IBS Online